Hétfőn reggel úgy döntöttem kimegyek a DakarRingre.
Egy hete cseréltem le a CB400SF-et a CBR600F4i-re. Ez számomra sokkal kényelmesebb üléspozíciót valamint plusz 50 lóerőt hozott. A cél az volt, hogy a motort jobban megismerjem, ne a közúton, hanem pályán gyakorolhassam a kanyarvételt. Egy félnapos motorozásra fizettem be, tehát 9-13-ig. A nap első felében egyedül voltam a pályán, később jött még egy Ducati900-as valamint egy gokart is elhúzott néha mellettünk. Mellesleg a Ducati gazdája egy írtó jófej fickó, a nap végére összebarátkoztunk, de ez már egy másik történet.
A reggeli kezdés egyedül unalmas volt picit,később amikor ketten motoroztunk, akkor már sokkal jobban telt az idő. Amit nagyon hiányoltam: nem volt időmérő, így nem nagyon volt viszonyítási alapom, hogy mennyire javul egy nap alatt a technikám. Két megoldást tudtam használni az időmérésre: 1. letettem a telefonomat a pálya mellé, felvettem pár kört és visszanéztem egy pihenő alatt, hogy mennyi a köridőm. A másik módszer, hogy kielemezzem a napomat az a motorba épített GPS nyomkövetőm adatai. Szerencsére elég gyakran küldi a tracker az adatokat (kb 5 másodpercenként), így egy ilyen pályán már egész pontosan meg tudom nézni akár a köridőket, akár a sebességeket a kanyarokban.
12 után már a nagyobb ívű kanyar 55km/h fölötti tempóval ment 1:10-es köridő mellett. Reggel ugyanez az ív még csak 35km/h volt és a kezdeti köridőim is 1:30 körül alakultak.
A félnapos akció alatt egyébként sikerült rendesen elfáradni, a végére már a tankolás jelző is bejelzett, összesen több mint 60 kört mentem a GPS adatai alapján számolva.
Egyszer voltam ezt megelőzően eddig pályán motorral, a Rabócsiringen pár hónappal ezelőtt a vezetestechnikadebrecen.hu szervezésében, akkor még a CB400-zassal kergettem a többieket az emelt szintű kanyarodástechnikai tréningen. Akkor nem láttam semmi különöset a gumimon a pályázás után, de ez a mostani ez szó szerint megijesztett. Mutatom a képeket, hátha van aki még nem látott ilyet:
Amikor megláttam, azt hittem teljesen tönkretettem a gumit. Azóta megmutattam olyanoknak, akik jobban értenek ehhez nálam, ők azzal nyugtatnak, hogy pályázáskor ez teljesen normális jelenség. Nekem mindenesetre új volt ez a látvány. És akkor a végére a véleményem összefoglalva: a GPS egész jól kiértékelhető adatokat adott a pályázásról a pálya pedig nagyon jó, élvezetesek a kanyarok, ajánlom mindenkinek a Dakarringet.