ZANEblog

Debrecen-Feketeerdő-Élesd motorral

2022. július 21. - ErdeiZoli

Ez egy egynapos túra volt.

Amikor szerveztük, az volt a célkitűzés, hogy keressünk olyan uticélt, ami motorral Debrecenből egy nap alatt könnyen teljesíthető. Legyen idő kicsit akár nézelődni is, valamint lehetőleg minél többet tudjunk hegyek között jó utakon motorozni.

Korábban már jártam két alkalommal az 1H Szilágynagyfalu - Élesd közötti szakaszán. Az első alkalommal az Ipp körüli szakasz volt nagyon keserves, az a kb. 20km nagyon rossz állapotban van. A második alkalommal az 1H-t épp foltozgatták, sok volt az útjavítás, ráadásul rettenetesen verte fel a javított szakasz a kavicsot.

Most harmadjára már szerencsém volt az úttal. Forró napunk volt, 40 fok fölötti itthoni csúcshőmérséklettel. 8-kor indultunk Debrecenből ketten Zoli barátommal. Én CBR600, Zoli BMW-vel jött. Határátlépés szokásos módon Létavértesnél. Az út már odáig is kifejezetten jó. Igazából a mai túránk teljes tartama alatt kiváló utakon mentünk. Székelyhíd-Margitta az első szakasz, tempós, vannak jó kanyarok, de lehet haladni szépen.

Margitta után nem Szilágynagyfalu felé vettük az irányt, hanem pár kilométerrel a margittai MOL kutat elhagyva  a 19B-ről letértünk Bisztraterebesnél a 191A-ra. A Réz hegység közepén, Feketeerdőn keresztül mentünk le az 1H-ra. Ha erre akarsz jönni, akkor ne felejts el Almaszegnél (Voivozi) jobbra befordulni a 108H-ra. Ez a Réz hegység északnyugati kapuja. Innen már csodálatosan szép erdei út visz, javarészt patakparton amelyeken gyakran kisebb vízeséseket is látunk, már amennyire a kanyargós úton tudunk menet közben nézelődni.

Szürreális látvány az erdő közepén az elhagyott üveggyár és a lerobbant panelházak tájidegen jelenléte. Feketeerdő után még több a kanyar jött és még mindíg csodálatos a táj.

Feketeerdőről  kiérve az 1H-ra immár szélesebb úton folytathattuk a kanyarvadászatot. A romániai utakon nagyon vigyázni kell arra, hogy a kocsik sajnos gyakran lecsapják a kanyarokat, átjönnek a záróvonalon a szembejövő sávba. Ezt leszámítva viszont az autósok segítőkészek a szerpentines részeken, lehúzódnak, jeleznek a motorosoknak, hogy előzhessenek.

Kissé megéhezve ebédre a Huta Slaviába tértünk be, itt találkoztunk Tamással, akit már a határon is láttunk, Létavértesnél előttünk jött át. A nap további részében így már hárman motoroztunk.

Lementünk majdnem Élesdig az 1H-n, Pestis körül fordultunk meg. A huta után nemsokkal ismertem egy kis utat a hegytetőn, azon bementünk pár kilométert körülnézni, nagyon szép arról a helyről a kilátás.

Kisebb gyorsszerviz a Tamás motorján (a hűtőventillátorba beleért egy vezeték és ciripelt. Hogy el ne dörzsölje, kötegelővel rögzítettük). Hazafele ugyanezen az útvonalon jöttünk visszafele, tankolás a Margittai MOL kúton, majd érkezés négy körül vissza Debrecenbe.